Ελληνικοί ή Λατινικοί Χαρακτήρες στα URLs;

Να προτιμήσω ελληνικά ή λατινικά URL – permalinks; Τι θα πρέπει να λάβουμε υπόψη πριν αποφασίσουμε.

Ελληνικοί ή Λατινικοί Χαρακτήρες στα URLs

Η Σημασία των Permalinks για το SEO

Όταν αποφασίζουμε να φτιάξουμε περιεχόμενο για την ιστοσελίδα μας, μια από τις αποφάσεις που θα πρέπει να πάρουμε είναι αυτή της επιλογής της γλώσσας των ονομάτων των σελίδων μας. Με άλλα λόγια, επιλέγουμε τα URLs ή τα permalinks μας.

Αυτή η απόφαση είναι σημαντική καθώς γνωρίζουμε ότι η Google ανιχνεύει λέξεις-κλειδιά στα URLs της ιστοσελίδας μας, κάτι που αποτελεί δηλαδή έναν από τους πολλούς παράγοντες κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Επομένως μας συμφέρει να βάζουμε κανονικές λέξεις που να βγάζουν νόημα, τόσο για τους χρήστες όσο και για τις μηχανές αναζήτησης.

Τα URLs και permalinks είναι σημαντικά για το SEO

Τι Επιλογές Έχουμε

Οι επιλογές που έχουμε είναι οι εξής:

  1. Ελληνικοί χαρακτήρες για ελληνικές λέξεις, δηλαδή ελληνικά.
  2. Λατινικοί χαρακτήρες και ελληνικές λέξεις, δηλαδή greeklish.
  3. Λατινικοί χαρακτήρες και αγγλικές λέξεις, δηλαδή αγγλικά.

Η πρώτη και η τρίτη επιλογή είναι αισθητικά αλλά και γραμματικά πιο καλαίσθητες σε σχέση με τη δεύτερη.

Ανάλογα με το είδος του περιεχομένου της ιστοσελίδας μας, ορισμένες φορές είναι δύσκολο να γράψουμε αγγλικά URLs για να περιγράψουμε το περιεχόμενο μας. Παραδείγματα αποτελούν τα ειδησεογραφικά site.

Τι Προτείνει η Ίδια η Google

Το Μάρτιο του 2018, η Google δημοσίευσε ένα βίντεο στο κανάλι της Google Search Central με το οποίο απαντάει στο ερώτημα αν μπορούμε να βάζουμε μη-αγγλικούς χαρακτήρες στα URLs.

Αυτό που μας εξηγεί στο βίντεο ο John Mueller είναι ότι η μηχανή της Google "διαβάζει" κανονικά μη-αγγλικούς χαρακτήρες, δηλαδή ακόμα και ελληνικούς, και μάλιστα για λόγους καλύτερης εμπειρίας χρήστη, προτείνει τη χρήση μη-αγγλικών χαρακτήρων, αν η γλώσσα του κειμένου της σελίδας μας δεν είναι η αγγλική.

Ας μην ξεχνάμε ότι τμήμα του URL εμφανίζεται και στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, δηλαδή είναι κάτι που βλέπει ο χρήστης και πιθανώς να επηρεάσει το που θα επιλέξει να κάνει κλικ.

Επομένως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ελληνικούς χαρακτήρες και μάλιστα η Google το συνιστά.

Η Ιδιαιτερότητα των Ελληνικών Χαρακτήρων

Ενώ τα URLs με ελληνικούς χαρακτήρες εμφανίζονται κανονικά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, αν μοιραστούμε τις σελίδες μας σε άλλες πλατφόρμες όπως τα social media, θα παρατηρήσουμε ότι όπου υπάρχει κανονικά ελληνικός χαρακτήρας στη θέση του εμφανίζεται ένα τεράστιο μακρινάρι με ακαταλαβίστικους χαρακτήρες.

Αυτό το φαινόμενο, εκτός από την πολύ άσχημη εμφάνιση του, δίνει και μια αίσθηση μη-επαγγελματισμού και αποτρέπει τον επισκέπτη να κάνει κλικ στη δημοσίευσή μας. Σε μια εποχή όπου σχεδόν κάθε ιδιοκτήτης ιστοσελίδας κάνει social media marketing, αυτό το φαινόμενο είναι σοβαρό πρόβλημα.

Φαίνεται λοιπόν ότι αρκετές πλατφόρμες δεν αναγνωρίζουν τους ελληνικούς χαρακτήρες.

Αυτό, πέρα από προβλήματα ανάγνωσης στα social media, δημιουργεί και άλλα προβλήματα, όπως ότι ενδεχομένως δε θα μπορούμε να δημιουργήσουμε backlinks σε ξένα sites γιατί απλώς τα ελληνικά δε διαβάζονται από όλες τις ιστοσελίδες του εξωτερικού.

Επομένως βλέπουμε ότι η χρήση ελληνικών δημιουργεί προβλήματα και καλό θα ήταν να την αποφύγουμε.

https://policenet.gr/article/%CF%85%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%AD%CE%BB%CF%85%CF%83%CE%B5-%CE%BC%CE%B5-%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%AE-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF

Η Χρήση Αγγλικών Χαρακτήρων Είναι Μονόδρομος

Καταλήγουμε λοιπόν στο ότι δε μας συμφέρει να χρησιμοποιούμε ελληνικούς χαρακτήρες και μόνη μας επιλογή είναι οι αγγλικοί - λατινικοί.

Τώρα έχουμε δύο περιπτώσεις: αγγλικές λέξεις και greeklish. Αυτό θα το αποφασίσουμε ανάλογα τη φύση της ιστοσελίδας μας αλλά και το προσωπικό μας γούστο.

Για παράδειγμα, αν έχουμε μια ιστοσελίδα για δικηγορικό γραφείο, θα έχουμε σελίδες για διάφορα δικηγορικά ζητήματα και θα μας συνέφερε να έχουμε όρους λέξεις-κλειδιά στα URLs μας. Οι δικηγορικοί όροι συχνά είναι συνυφασμένοι με την ελληνική γλώσσα και δύσκολα μεταφράζονται στα αγγλικά. Επομένως σε αυτή την περίπτωση θα ήταν προτιμότερο να επιλέξουμε greeklish.

Η Google φαίνεται να αναγνωρίζει όρους greeklish και να τους ταιριάζει με τους αντίστοιχους με ελληνικούς χαρακτήρες.

Συμπεράσματα

  • Η Google προτείνει τα permalinks των σελίδων μας να είναι γραμμένα σε γλώσσα (χαρακτήρες) ίδια με αυτή του περιεχομένου μας.
  • Η ελληνική γλώσσα παρουσιάζει μια ιδιαιτερότητα στον κόσμο του web, καθώς η κωδικοποίηση της δεν αναγνωρίζεται ευρέως, αφού δε χρησιμοποιεί λατινικούς χαρακτήρες.
  • Οι επιλογές μας είναι URLs με αγγλικούς όρους ή greeklish, δηλαδή χρήση λατινικών χαρακτήρων, και επιλέγουμε ανάμεσα στα δύο ανάλογα το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας αλλά το προσωπικό μας γούστο.

Σου άρεσε το άρθρο και το βρήκες χρήσιμο; Κοινοποίησε το:

Αφήστε ένα σχόλιο:

Επικοινωνήστε μαζί μας για υπηρεσίες SEO. Θα χαρούμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με τις λύσεις που μπορούμε να σας προσφέρουμε.


Επικοινωνήστε μαζί μας για να μοιραστείτε τις ιδέες και τους προβληματισμούς σας.