Η πλήρης κατανόηση των αναγκών και των απαιτήσεων των πελατών μας είναι κρίσιμης σημασίας.
Το άρθρο αυτό γράφτηκε για όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τη δική τους ιστοσελίδα και σκοπεύουν να εμπιστευτούν εμάς για την κατασκευή της. Διαβάζοντας το λοιπόν, μπορείτε να είστε έτοιμοι και προετοιμασμένοι σχετικά με τα θέματα που θα χρειαστεί να εξετάσουμε για μια αποδοτική online παρουσία.
Κάνοντας μια συνάντηση με τους πελάτες μας και συζητώντας τα θέματα που αναφέρουμε παρακάτω, προσπαθούμε να αντλήσουμε πληροφορίες που θα μας βοηθήσουν να εξυπηρετήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε τις ανάγκες τους. Επιγραμματικά, προσπαθούμε να πετύχουμε τα εξής:
Για την καλύτερη οργάνωση, έχουμε κατηγοριοποιήσει τις ερωτήσεις που κάνουμε σε επτά κύριες κατηγορίες:
Ας ξεκινήσουμε.
1. Πώς θα περιγράφατε την επιχείρηση σας;
2. Με δυο λόγια, τι κάνει η επιχείρηση σας;
3. Ποιο είναι το κοινό της επιχείρησης σας και ο ιδανικός πελάτης σας;
4. Πρόκειται για καινούργια ιστοσελίδα ή για επανασχεδιασμό ήδη υπάρχουσας ιστοσελίδας;
5. Ποιος είναι ο σκοπός του επανασχεδιασμού;
6. Υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα που έχετε στην υπάρχουσα ιστοσελίδα σας και θέλετε να επιλυθούν;
7. Ποια είναι η διεύθυνση της ιστοσελίδας σας;
8. Θέλετε να κρατήσετε την ίδια διεύθυνση;
9. Πότε ανανεώθηκε τελευταία φορά η ιστοσελίδα σας;
10.
Χρησιμοποιείτε κάποιο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (content management system - CMS) για την ιστοσελίδα σας;
(WordPress, Joomla, Magento, κ.α.)
11. Τι σας αρέσει και τι δε σας αρέσει στο σύστημα που χρησιμοποιείτε τώρα;
12. Περιγράψτε το σκοπό του project αλλά και τους στόχους που έχετε θέσει και πιστεύετε ότι θα επιτευχθούν με την ολοκλήρωση του.
13. Ποιος/ποια άτομα θα είναι διαθέσιμα (από την πλευρά του πελάτη) για να βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία μαζί μας (επικοινωνία που θα χρειαστεί να έχουμε μέχρι την ολοκλήρωση του project);
14. Ποια θα είναι τα άτομα στην επιχείρηση σας που θα έχουν οποιαδήποτε εμπλοκή με το project; Θα χρειαστούν επιμόρφωση για μπορούν να αναλάβουν κάποιες διαδικασίες;
15. Ποιος είναι ο αρμόδιος που λαμβάνει τις αποφάσεις στην επιχείρηση σας;
16. Ποιος θα αναλάβει την επίβλεψη της ιστοσελίδας μετά την ολοκλήρωση του project;
17. Περιγράψτε τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που αναμένετε να επισκεφθούν την ιστοσελίδα και για ποιο λόγο θα την επισκεφθούν.
18. Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης για εσάς;
19. Ποιες ενέργειες θέλετε να εκτελεί ιδανικά το κοινό σας στην ιστοσελίδα σας; (Αγορά προϊόντος, συμπλήρωση φόρμας, εγγραφή στο newsletter, εγγραφή στα social media.)
20. Αν έχετε ήδη ιστοσελίδα, με ποιους τρόπους εξυπηρετείτε το κοινό σας; Πού δεν καταφέρνετε να το εξυπηρετήσετε;
21. Περιγράψτε με λίγα λόγια την εικόνα που θέλετε να προβάλετε προς το κοινό σας σχετικά με την εταιρεία σας; Τι εντυπώσεις θέλετε να αποκομίσουν οι επισκέπτες για εσάς;
22.
Περιγράψτε τη γενική αίσθηση που θέλετε να έχει η ιστοσελίδα σας.
(Μοντέρνος σχεδιασμός, παραδοσιακός σχεδιασμός, έντονα χρώματα, απαλό στιλ κ.α.)
23.
Έχετε κάποια εταιρική οπτική ταυτότητα που θα θέλατε να αντανακλά η ιστοσελίδα σας;
(Λογότυπο, επαγγελματική κάρτα, μενού εστιατορίου, φυλλάδιο - μπροσούρα, διακόσμηση καταστήματος)
24. Ποιες ιστοσελίδες που υπάρχουν εκεί έξω θεωρείτε ότι θα είναι ανταγωνιστικές ως προς τη δική σας; Ποια είναι τα θετικά τους και ποια τα αρνητικά τους σημεία;
25. Τι διαφοροποιεί το προϊόν, την υπηρεσία ή την ιδέα σας από τους ανταγωνιστές σας; Γιατί κάποιος να επιλέξει εσάς;
26. Πόσες περίπου σελίδες θα αποτελούν την ιστοσελίδα; Τι σκοπό/θέμα/τίτλο θα έχει η κάθε σελίδα;
27. Τι χαρακτηριστικά θα θέλατε να ενσωματωθούν στην ιστοσελίδα;
Μερικά παραδείγματα:
28.
Υπάρχουν πλατφόρμες λογισμικού που χρησιμοποιείτε ήδη και θα θέλατε να επικοινωνούν με την ιστοσελίδα σας;
(CRM, ERP, POS κ.α.)
29.
Τι μέρος του περιεχομένου που θα προβληθεί στην ιστοσελίδα είναι ήδη έτοιμο; Πόσο επιπλέον θα χρειαστεί να δημιουργηθεί;
(Κείμενο, φωτογραφίες, βίντεο, ήχος)
30. Θα χρειαστείτε βοήθεια με τη δημιουργία του περιεχομένου για την ιστοσελίδα;
31. Γνωρίζετε/Έχετε αποφασίσει τι λύσεις θέλετε να προσφέρετε μέσα από το e-shop σας;
32. Τι είδους προϊόντα ή υπηρεσίες θα πουλάτε;
33.
Χρησιμοποιείτε ήδη υπηρεσίες τρίτων για να πουλάτε τα προϊόντα σας;
(Skroutz, Best Price, κ.α.)
34. Θέλετε το e-shop σας να προσφέρει συνδρομητικές υπηρεσίες ή πρόσβαση σε premium περιεχόμενο;
35. Θα προσφέρει το e-shop σας περιεχόμενο που μπορούν να "κατεβάσουν" οι πελάτες σας στις συσκευές τους;
36. Θα έχουν τα προϊόντα διάφορες παραλλαγές;
Παραδείγματα ερωτήσεων που αφορούν σε μέγεθος, χρώμα, υλικό και τιμή:
37. Πόσα περίπου προϊόντα θα εμφανίζονται στο e-shop;
38. Θέλετε λειτουργίες καταγραφής εμπορευμάτων/αποθήκης;
39. Έχετε έτοιμες περιγραφές προϊόντων;
40. Έχετε φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας και καλής ποιότητας για τα προϊόντα;
41. Θέλετε να υπάρχει λειτουργικότητα για βαθμολόγηση και κριτική προϊόντων από τους πελάτες;
42. Θέλετε να υπάρχουν κουμπιά κοινοποίησης σε social media στις σελίδες των προϊόντων;
43.
Θα προσφέρετε δυνατότητα για πωλήσεις μέσω παραπομπών τρίτων;
(affiliate - referral sales)
44. Θέλετε να χτίσετε μια λίστα με email πελατών για προωθητικούς σκοπούς;
45.
Θα προσφέρετε εκπτώσεις σε αγορές μεγάλου όγκου;
(Μεγάλη ποσότητα ή μεγάλος αριθμός τεμαχίων.)
46. Θέλετε να προσφέρετε κουπόνια;
47. Θέλετε να προσφέρετε δωροκάρτες;
48. Θέλετε να προσφέρετε δυνατότητα δημιουργίας λίστας επιθυμιών (wish lists);
49. Θέλετε να εκδίδονται τιμολόγια/αποδείξεις;
50. Θα προσφέρετε ειδικές τιμές σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών;
51. Θα αναλάβουμε εμείς την εισαγωγή των προϊόντων ή είναι κάτι που θα το κάνετε εσείς;
52. Θέλετε να υπάρχει σύστημα υπολογισμού εξόδων αποστολής των παραγγελιών; Αν ναι, πώς; Με ποιες εταιρίες courier θα συνεργαστείτε;
53. Θα προσφέρετε τα προϊόντα σας και στο εξωτερικό; Σε κάποιες συγκεκριμένες χώρες;
54. Θέλετε να υπάρχει σύστημα υπολογισμού φόρου; Για ποιες περιοχές/χώρες;
54. Πώς θα διεκπεραιώνονται οι πληρωμές; Με υπηρεσίες τύπου PayPal ή μέσω κάποιας ελληνικής τράπεζας;
55. Χρησιμοποιείτε ήδη κάποια πλατφόρμα λογισμικού (CRM/ERP) και θα θέλατε να επικοινωνεί με το e-shop;
56. Τι αναφορές θα θέλατε να παράγει το e-shop σας για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα της πορείας του;
57. Έχετε συντάξει Όρους Χρήσης, Πολιτική Ιδιωτικότητας και Πολιτική Επιστροφής Προϊόντων/Χρημάτων για το e-shop;
58.
Πώς θα διαχειριστείτε την εξυπηρέτηση πελατών;
(Ερωτήσεις - απορίες - διευκρινίσεις - παράπονα.)
59. Το project θα έχει χρονική προθεσμία; Πότε σκέφτεστε να βγείτε online και να είστε διαθέσιμοι να υποδεχτείτε το κοινό σας;
60. Ποιο είναι το budget σας ή τα όρια του budget που σκοπεύετε να δαπανήσετε για το project;
Σου άρεσε το άρθρο και το βρήκες χρήσιμο; Κοινοποίησε το:
Αφήστε ένα σχόλιο:
Επικοινωνήστε μαζί μας για υπηρεσίες SEO. Θα χαρούμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με τις λύσεις που μπορούμε να σας προσφέρουμε.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να μοιραστείτε τις ιδέες και τους προβληματισμούς σας.