Κατασκευή Ιστοσελίδας: Πώς Επιλέγω τον Κατάλληλο Συνεργάτη

Ένας σύντομος, πρακτικός οδηγός.

Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να βοηθήσει εκείνους που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τη δική τους ιστοσελίδα ή e-shop, είναι νέοι στο χώρο της αναζήτησης συνεργάτη και έχουν πελαγώσει με την κατάσταση που αντιμετωπίζουν.

Η εύρεση συνεργάτη για την online παρουσία μας μπορεί να είναι μια δύσκολη υπόθεση

Οι ιστοσελίδες στη ζωή μας

Καθημερινά, χρησιμοποιούμε το web και ένα σωρό ιστοσελίδες.

Μαθαίνουμε τα νέα, την πρόγνωση του καιρού, πληρώνουμε τους λογαριασμούς μας ηλεκτρονικά, αγοράζουμε παπούτσια, παρακολουθούμε ψυχαγωγικά βίντεο, φτιάχνουμε τη φορολογική μας δήλωση κ.α.

Κι ενώ το web και οι ιστοσελίδες είναι μέρος της καθημερινότητας μας, δεν είμαστε καθόλου εξοικειωμένοι με την αγορά τους. Και αυτό είναι κάτι απόλυτα λογικό.

H άγνωστη αγορά των ιστοσελίδων

Η αγορά των ιστοσελίδων έχει τις ιδιαιτερότητες της. Για να γίνουν αυτές οι ιδιαιτερότητες πιο κατανοητές, θα χρησιμοποιήσουμε ένα απλό, καθημερινό παράδειγμα:

Ας σκεφτούμε ότι μια μέρα θέλουμε να αγοράσουμε πορτοκάλια. Το ίδιο το πορτοκάλι μας είναι οικείο σαν αντικείμενο. Από νεαρή ηλικία έχουμε συνηθίσει όχι μόνο την ύπαρξη του αλλά και το χρώμα του, την υφή του, το βάρος του, τη γεύση του. Άλλα πράγματα που μας είναι οικεία γύρω από το πορτοκάλι είναι η διαδικασία παραγωγής του, τα σημεία πώλησης του, η εποχικότητα του καθώς και η τιμή του κατά προσέγγιση.

Επομένως, όταν αγοράζουμε πορτοκάλια, είμαστε αρκετά σίγουροι για την επιλογή μας, αφού το προϊόν είναι κάτι συνηθισμένο, το ελέγχουμε με την αφή και την όραση μας και έχοντας μια γενική ιδέα για την τιμή του κιλού μπορούμε να αξιολογήσουμε το κόστος του και να βγάλουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα για το αν τελικά θα προχωρήσουμε στην αγορά του.

Οι ιστοσελίδες όμως, όπως και όλα τα προϊόντα λογισμικού, είναι κάτι διαφορετικό. Δε μπορούμε να τις πιάσουμε, να τις μετρήσουμε, να τις ζυγίσουμε, να τις αξιολογήσουμε. Η διαδικασία κατασκευής τους, μας είναι άγνωστη. Το επάγγελμα κατασκευής ιστοσελίδων δεν είναι ένα κλασσικό επάγγελμα. Είναι αρκετά σύγχρονο και στην Ελλάδα εμφανίστηκε οργανωμένα πριν από 20 χρόνια περίπου.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι αν και οι ιστοσελίδες αποτελούν μέρος της καθημερινότητας μας, είναι πολλά αυτά που δεν ξέρουμε γύρω από αυτές και την αγορά τους.

Η αγορά των ιστοσελίδων και οι επαγγελματίες της είναι κάτι άγνωστο στον περισσότερο κόσμο

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε

Είναι φυσιολογικό όταν προσπαθούμε να αγοράσουμε κάτι που δε γνωρίζουμε, να είμαστε επιφυλακτικοί. Σκεφτόμαστε ότι πρέπει να προσέχουμε γιατί μπορεί να πέσουμε θύματα επιτήδειων, να μας πάρουν τα χρήματα μας, να μας παραδώσουν κάτι που δε θα είναι αντάξιο των προσδοκιών μας και στο τέλος να μπλέξουμε. Ακούμε ορολογία που δεν καταλαβαίνουμε, όπως hosting, domain, WordPress, και η αβεβαιότητα μας αυξάνεται. Αυξάνεται επειδή βλέπουμε όλο και περισσότερο ότι δε γνωρίζουμε τι συμβαίνει σε αυτόν τον κλάδο και οι φόβοι μας επιβεβαιώνονται.

Τι μπορούμε να κάνουμε

Αρχικά, ψυχραιμία. Δε χρειάζεται πανικός. Δεν είμαστε οι πρώτοι και σίγουρα δε θα είμαστε οι τελευταίοι που έχουν βρεθεί σε αντίστοιχη θέση.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι δε χρειάζεται να γίνουμε ειδικοί πάνω στις ιστοσελίδες για να αποκτήσουμε τον κατάλληλο συνεργάτη. Όπως έχουμε το λογιστή μας επειδή δεν είμαστε και ούτε έχουμε το χρόνο να μάθουμε λογιστικά, έτσι έχουμε το δικηγόρο μας, το γιατρό μας, τον υδραυλικό μας κ.ο.κ. Επομένως, αυτό που μας λείπει και πρέπει να αποκτήσουμε είναι ο συνεργάτης Πληροφορικής μας. Μπορεί να είναι ένας άνθρωπος, μια μικρή ομάδα ή μια ολόκληρη εταιρεία.

Άρα ας δούμε τρία χαρακτηριστικά που καλό θα είναι να έχει ο συνεργάτης Πληροφορικής που αναζητούμε:

  • Να έχει ένα portfolio όπου θα μπορούμε να δούμε τη δουλειά που έχει κάνει.
  • Να έχει αναλάβει παρόμοιες περιπτώσεις με τη δική μας.
  • Να τον συνιστούν οι πελάτες του.

Αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα κριτήρια που έχουμε όταν αναζητούμε κάποιον για συνεργασία. Υπάρχει ένα ακόμα, το οποίο κατά τη γνώμη μας είναι το πιο βασικό από όλα:

  • Να έχουμε καλή και ποιοτική επικοινωνία.

Ας μη ξεχνάμε ότι μια αποδοτική ιστοσελίδα ή e-shop είναι ένα έργο με διαρκή εξέλιξη. Με άλλα λόγια, επειδή φτιάξαμε μια ιστοσελίδα, δε σημαίνει ότι πλέον τελειώσαμε και όλα τρέχουν στον αυτόματο πιλότο. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι η συνεργασία θα είναι διαρκής και μακροχρόνια, ειδικά αν η ιστοσελίδα μας ανήκει στην κατηγορία του e-commerce και περιμένουμε κάποιο οικονομικό κέρδος από αυτή. Άρα η σωστή επικοινωνία είναι κρίσιμης σημασίας.

Πρέπει η άλλη πλευρά να μας ακούει, να μας καταλαβαίνει, να μας προτείνει λύσεις, να εξετάζει τις ιδέες μας και τις απαιτήσεις μας έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι πάντα το επιθυμητό. Με λίγα λόγια, πρέπει να υπάρχει χημεία.

Μόλις φτιάξουμε την ιστοσελίδα, η συνεργασία μας δεν τελειώνει αλλά είναι μόνιμη

Συμπεράσματα

Θα χρειαστεί να κάνουμε έρευνα αγοράς. Υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες εκεί έξω. Άλλοι κακοί, άλλοι μέτριοι, άλλοι καλοί. Όπως άλλωστε συμβαίνει και με κάθε άλλο επαγγελματικό κλάδο.

Σίγουρα ένα από αυτά που θα ψάξουμε είναι η αξιοπιστία. Δε θέλουμε στο τέλος να μπλέξουμε, να χάσουμε τα χρήματα μας και την ηρεμία μας.

Έτσι, πέρα από το πελατολόγιο και τη φήμη του υποψήφιου συνεργάτη μας, κοιτάμε και το κομμάτι της επικοινωνίας. Αν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Αν μπορεί να μας καταλάβει. Αν μπορούμε να τον καταλάβουμε. Αν μπορεί να προσφέρει λύσεις στους προβληματισμούς μας. Γιατί πιθανότητα θα περάσουμε αρκετές ώρες μαζί του στο τηλέφωνο, σε συναντήσεις, σε ανταλλαγές e-mail...

Υ.Σ. Σκόπιμα δεν αναφερθήκαμε στο οικονομικό κομμάτι. Σαφώς παίζει το ρόλο του, είναι όμως κάτι που εξαρτάται κυρίως από το budget που μπορούμε να διαθέσουμε εμείς οι ίδιοι. Άλλωστε, η αγορά είναι ελεύθερη και συνήθως ισχύει το ό,τι πληρώσεις, παίρνεις.


Σου άρεσε το άρθρο και το βρήκες χρήσιμο; Κοινοποίησε το:


Κατασκευή Λογισμικού
Λογισμικό αποκλειστικά για τις δικές σας ανάγκες.

Αν δε θέλετε να συμβιβάζεστε με τα έτοιμα πακέτα λογισμικού και να προσαρμόζετε τον τρόπο εργασίας σας με βάση τη λειτουργικότητα των έτοιμων πακέτων λογισμικού μπορούμε μαζί να αναπτύξουμε το δικό σας λογισμικό.

Περισσότερα...
Digital Marketing
Προωθήστε την επιχείρησή σας ψηφιακά και προβληθείτε παντού.

Η Runnable αναλαμβάνει να μελετήσει την περίπτωση σας και να σας προτείνει βέλτιστες πρακτικές για μια ολοκληρωμένη λύση προώθησης σας.

Περισσότερα...
Κατασκευή Ιστοσελίδων
Αποκτήστε τη διαδικτυακή παρουσία που σας ταιριάζει.

Είτε πρόκειται για κατασκευή στατικής ή δυναμικής ιστοσελίδας, για ηλεκτρονικό κατάστημα (E-shop), συστήματα κρατήσεων είτε για διαδικτυακή πύλη (portal) είμαστε έτοιμοι να σας προσφέρουμε λύσεις!

Περισσότερα...